Tvättbokning
Du kan komma åt Djingis digitala tvättbokningssystem på olika sätt:

 

Från en internetansluten dator


 

Skriv in tvatt.djingis.se eller tvätt.djingis.se i adressfältet och då hamnar du här:


Vid användarnamn skriver du i princip din adress, Uarda eller Ilion, sedan stor gårdsbokstav och adressen. Det kan se ut så här: UardaA43 eller IlionK112.
Vid lösenord skriver du den femsiffriga kod du fått tillsammans med låsbrickan. Första siffran är alltid 1 så det är bara fyra siffror att hålla reda på! Klicka på LOGGA IN och du hamnar här:

 

Välj önskad tvättgrupp! Vi väljer grupp 2 och klickar således på andra raden. Vi hamnar här:



 

Använd låsbrickan


 

Till varje lägenhet hör en låsbricka (som kom i brevlådan i en plastpåse).

Var rädd om låsbrickan och förvara den väl. En förkommen bricka kan ersättas mot en avgift av 250 kr.

Låsbrickan behöver du inledningsvis bara om du vill göra din bokning på tvättenheten utanför tvättstugan. Lite senare är det meningen att du öppnar dörren till tvättstugan med låsbrickan. Det har diskuterats att knyta fler funktioner till låsbrickan, men ingenting är i dagsläget bestämt om det.

Håll den mot den lilla svarta lådan till vänster på tvättenheten utanför tvättstugan. Du loggas in automatiskt och kan sedan enkelt använda pekskärmen för att välja tvättgrupp och tid.





Grå fält är bokade tider, blå fält är lediga. Peka med ett finger på önskad tid.

Klicka på Nästa om du vill komma åt senare tider på dagen.





bokning

 

Boka via mobiltelefon


 

Knappar du in adressen till tvättbokningen på din mobils webbläsare kommer bokningssidorna att anpassa sig efter mobilformatet. Det betyder att du inte behöver installera en app om du inte vill.

Vi loggar in och kommer till den vänstra bilden i raden nedan. Vi har kommit till huvudmenyn. Vi känner igen vårt lägenhetsnummer.

Vi ser att vi har en aktuell bokning.

Nästa bild: vi väljer tvättgrupp 3 denna gång.

Sista bilden i övre raden: här har vi kommit till tvättgrupp 3.

Eftersom vi vill tvätta på söndag, får vi scrolla upp sidan lite.

Vänstra bilden i undre raden: vi bokar en tid på söndag.

Skulle vi ändra oss och således vilja avboka väljer vi MINA AKTUELLA BOKNINGAR och kan då enkelt avboka.

Ganska så behändigt, eller hur? Och som sagt, någon app behöver vi inte installera.

 

Boka tid3

 

 

Boka via app i mobiltelefon


 






Ladda hem appen NETWASH från App Store om du har iPhone eller Play Butik om du har Android.

När appen installerats, ska du första gången ange inställningar:

På första raden skriver du: lund (precis så, med litet l)

På andra raden skriver du ditt lägenhetsnummer. Du har fått ditt nummer i plastpåsen med låsbrickan och femsiffrig kod. Du kan också se ditt lägenhetsnummer om du loggar in som vi beskrivit tidigare. Överst på loginsidan ser du ditt lägenhetsnummer, sex siffror, utfylls till vänster med nollor. Du kan också få uppgiften via vicevärden Håkan.
På tredje raden skriver du din femsiffriga kod.
Tryck på plusknappen och uppgifterna är sparade.
Ny bild kommer upp och det är bara att välja tvättgrupp och tider.

 

SMS-påminnelse


Vill du ha en påminnelse om din bokade tvättid kan du få ett kostnadsfritt sms, du väljer själv när. Se hur du gör.

 

Tycker du att det är svårt?


Det finns en utförlig manual över handhavandet på www.ryssberget.se eller så kan du kontakta tvättbokningsansvarig Bo Sandquist via e-post bo.sandquist@gmail.com.